Thursday, August 9, 2012

Darah Tinggi !

hye,

korang tau tak ape puncanya kena tekanan darah tinggi ..
aku ..? hmm .. aku pon tak tau .. haha
tapi selalunye orang kate tekanan darah tinggi ni puncanya dari stress ngan pemakanan ..

arini dah masuk 3 hari aku kena demam .. mase mula-mula bangun tak rase ape pon ..
tapi bile dah sampai pejabat terus sejuk badan aku sampai tak boleh nak bukak mulut ..
40 minit jugakla aku tak boleh nak buat ape ..then, agak-agak dah tak tahan aku pon ajak member opis gi klinik ..

kol 9 aku melilau-lilau .. xde lagi klinik yang bukak .. then, aku pon gi Klinik Putra (klinik panel) .. klinik memang dah bukak la .. tapi doktor plak tak masuk lagi .. auntie dekat kaunter tu kate pukul 9.30 baru doc masuk  .. tunggu punye tunggu kol 10 baru doc sampai .. lame sangat tunggu, demam aku pon dah kebah sikit .. (padahal takut nak jumpa doc) .. huuu 

then, bile masuk doc pon statla check pape yang patut . pastu dia kate hmm .. awk demam skit ni .. aik doc ni. dah masuk 3 hari aku sakit dia kate demam sikit jek . bia btol .. 

aku : tapi doc, sekarang ni kepala sy asyk sakit jek .. kejap2 sakit . ( aku rase stat dari aku demam sampai aku menaip skrg ni kepala aku asyk berdenyut-denyut . tahankan je la )

doc: oo.. jap lagi sy check sekali ..

dia pon amik pam angin (name pam tu tak tau la). terus lilit2 kat tangan aku ..

doc :      aik .!
aku :      ish . nape doc?

doc tu diam and buat sekali lagi . aku ingt pam dia dah rosak, tu yang dia terkejut tu ..

doc :      tekanan darah awk tinggi sikit la .. awk keje ape yek ? clerk yek..?
aku :      hmm . xla doc, security ..
doc:       keje syif ke..?
aku :      x jugak . normal hour.

doc:       takpela . nanti awk jgn mkn mknan bergoreng, bla . bla . bla .. mungkin sebab awk demam . tp jgn    risau sgt . nnt dah sembuh, datang sni balik kite check semula . kalo tinggi lagi kena check darah awk tengok ape puncanye ..

aku :      oo .. ok

tetibe aku rase dah macam mcik2 plak .. biasanya org berumor yg kena darah tinggi .. tapi aku baru sweet 17 kot (aik .. sweet 17 la sangat kan) .. mintak2 mintak la bile  check semula nanti doc tu salah ..  tp sekarang ni memang kerap benar kepala aku ni sakit .. tak tau la nape..


No comments:

Post a Comment