Monday, August 6, 2012

Badminton Olimpik 2012

Malam tadi dah final badminton Sukan Olimpik London 2012 dekat Wembley Arena..
Dato' Lee Chong Wei vs Lin Dan ..
Berkobar2 aku nak tengok dia maen.. aku rase 1 Malaysia pon same ..
Awl2 lagi dah duk tunggu depan tv.. nak berbuka pon laju2 .. Nasibla aku tak tercekik .. huu

Sume orang mengharapkan Malaysia akan dapat at least 1 emas. tp nak buat macamana.. misi tak tercapai n Chong Wei kecundang jugak .. apepon tahniah sebab berjaya melangkah ke final and give the best performance .. aku paling suka masa set ketiga .. masing-masing sama hebat .. tapi bila kalah jek terus aku termenung kejap .. nak nangis pon ade .. sedih bile tengok Chong Wei kecewa .. lagi-lagi bile Chong Wei minta maaf coz tak dapat nak bagi emas dekat Malaysia  .. xpela .. u dah try the best .. i'm proud of u ..


Keputusan Final:

Lee Chong Wei vs Lin Dan  (79 minit)

Set Pertama : 21 -15
Set Kedua   : 10 - 21
Set Ketiga   : 19- 21



Tapi kalau dapat at least 1 emas, Dato' Lee Chong wei akan dapat :


  1. RM 1 juta dari MSN
  2. RM 1 juta dari Syarikat Perabot Tempatan (3V Holdings Sdn Bhd)
  3. Jongkong emas bernilai 2 juta dari Pengerusi Kelab Raket Kuala Lumpur
  4. Elaun RM5 ribu sepanjang hayat.. 
Rakyat Malaysia plak akan dapat:

  1. Ice Cream Baskin Robbins pada 8/8/ 2012 jam 8-10 pm di semua outlet
  2. Hidangan percuma di Restoran Original Kayu Nasi Kandar Sdn Bhd, Pulau Pinang

No comments:

Post a Comment