Tuesday, May 3, 2011

Hari Pekerja

1 Mei adalah Hari Pekerja yg disambut oleh semua pekerja2 kat dunia ni.. x kiralah dia keje cleaner ke, jadi manager ke or watever pon selagi dia keje dia merupakan antara individu2 yg diraikan..(wahhh..ayt nk skema..huhu)

selama ni aku x penah pon beria nak tau pasal hari pekerja ni..
yg aku tau dulu bile hari pekerja aku cuti..yuhuuu..!!
tp rite now bila aku dah keje baru aku tau ape erti ari pekerja 2..
sekarang ni dah almost 3 years aku keje..
mcm2 experience dah aku dapat..
org kate keje gomen ni senang..
mungkin ada betol ckp diorang..yela.. byk faedah2 ngan elaun yg kita dapat..
hidup pon lagi tjamin..

So, masa sambutan hari buruh ari2 mcm2 cite aku dgr..
gaji nak naik la..
elaun cola naikla..

wah bertuah badan org2 yang bekerja..
tapi, masa aku kat opis ari jumaat ari2 aku tbaca 1 artikel..ntah sapela yg rajin tampal aku pon xtau..
artikel 2 tulis pasal cite naik gaji nila..
tajuk dia BERSYUKUR DENGAN APA YANG KITA ADA..
aku pon baca la..penulis cuma luahkan bile orang x penah bersyukur dgn apa yang dia dah ada..
kalo nak ikutkan gaji semua orang x penah rasa cukup dgn apa yg diorang dah dapat..
ada satu cite dia bagitau..
kawan dia gaji RM900 je.. bini x keje n husband plak kje pengawal..
baju x penah beli yang baru.. so, diorang pakai jela yang mana ada..
yg penting pada diorang makan anak2 bia x kebulur.. 2 yang penting.. tolak sewa rumah ngan yang lain2 berapa je yg tinggal..tp diorang still bsyukur..
btolla kata orang lg byk gaji kita lagi besarla keraknye..
mungkin btol jgk ape yg penulis 2 ckp..kita x penah nak bsyukur..hmm..ntahla..
renung2kan dan selamat beramal..

No comments:

Post a Comment