Wednesday, May 15, 2013

Kelam Kelibut!

Setelah beberapa hari menanti, akhirnya harini tiba jua.. (ku tiba lagi.. bersama rasa rindu bla.. bla.. bla).. aishh.. boleh nyanyi lagu Hyper Act la plak kan..

Harini dengan semangat yang kengkononnya membara, jam 6.05 pagi aku dah terjaga.. hebat betul, 3 hari ni aku bangun tanpa dikejutkan oleh bunyi loceng jam lagi. Pukul 7 aku dah ada dekat pejabat.Awal gile kot. Selalu aku sampai dekat pejabat pukul 7.58, 7.59.. Tapi harini aku ada misi penting.. aku kena pergi Seremban dan ada dekat sana tepat jam 10.00 pagi..Tapi ada beberapa pancaroba yang terpaksa aku lalui harini sepanjang menempuh misiku ni..

Antaranya ialah:

1) Keluar tol jek perut aku memulas-mulas - Terpaksa cari tandas yang terdekat.

2) Alamak!! nape salinan ni tak stapler.. ! Kena cari kedai stationery terdekat ni.. Masa ni jam dah pukul   9.30 pagi. Dekat area situ takde kedai jual stationery. Jadi, terpaksa masuk bandar plak.. Akhirnya aku berjaya dapatkan sekotak klip kertas berharga RM0.75. Nak pakai sekeping jek.. huhu..

3) Salah masuk bangunan.. sepatutnya aku kena pergi Wisma Persekutuan la.. bukannya Wisma Negeri.. Masa ni jam dah 9.40. Berlari-lari anak aku keluar balik dari situ.

4) Dah sampai tepat jam 9.50. Tapi masa serahkan salinan tetiba ada lagi salinan yang tak cukup. Alaa.. takkan kena cari kedai lagi kot.. Padahal belakang akak tu ada jek fotostat takkan tak boleh consider kot.. Hmm.. terpaksa jugak aku turun.. Cari2 kedai tapi mak aih panjang gile orang beratur.. Dahla satu ni jek kedainya..

5) Naik balik lif.. tetiba.. grekk.. grekk.. ha..??? lif sangkut.. aishh..! nape camni aku dah berpeluh2 ni.. :'(

Nasib baik aku sempat sampai.. tapi darah gemuruh aku makin menjadi-jadi.. Ya Allah.. engkau permudahkanlah perjalanan hidupku.. Aminnn..



No comments:

Post a Comment