Tuesday, July 24, 2012

Salam Ramadhan 1433H

hye .. selamat berpuasa semua .!


hmm . puasa tak ni .? jgn ponteng-ponteng tau . tak baek.

dulu mase kecik2 cikgu selalu cakap:

" korang jgn pose yang yok . pagi2 dah bukak periuk." haha

tapi sekarang takde pon nak bukak periuk .. asal pukul 6 jek aku dah stat bukak tudung saji tengok mak masak ape utk berbuka . mane taknye . makin dekat nak berbuka makin meragam la perut ni mendendangkan lagu Dag Dig Dug .. hee

then sekarang, ble dah duduk sendiri terpaksa la masak sendiri. nak beli kat kedai tak tau nak beli ape .. lebih kurang jek sume aku tengok . karang beli tak sedap buat membazir la plak. ye tak ..?

so, semalam puasa ketiga  aku dah stat masak sendiri . puasa pertama dan kedua dah memang of cos la mak aku yg masak . hehe

nak tau tak aku masak ape .?
jeng .. jeng .. jeng.. !



tadaa ..

tengok .. best tak lauk yang aku masak ..? lagi best kot dari dekat kedai .. berbaloi-baloi gitu . makan pon puas . ni la namenya nasik lemak Suka Ria . hahaha. penat gak la aku nak ngabeskan nasik ni . almaklumla . time pose ni bukannye besar sgt tong perut aku ni . tp selera mak aih . yang tu memang besar. hadoii .


so, sekarang dah dekat pkul 6. 30 .
aku nak standby masak . arini simple jek . mee goreng . yok ..



No comments:

Post a Comment