Thursday, June 28, 2012

Kisahku di Highway ..



haiyyo.. amma appa .. pening aku .. pening
tengok .. petang-petang macam ni Cik Green dah meroyan ..

alkisahnya ni nak ceritakan pasal semalam ..
semalam Cik Green ade 1st exam paper: Management Information System ..
then, semalamnye  mmg taktido la kan dari malam tu ..
kengkononnye nak stadi .. kalau terlelap pon dalam sejam je kot stat kol 5 smpai subuh .. tu pon naseb baek duk umah mak .. kalo tak memamg TERlajak la kan .. huu

so, lepas dah siap-siap sume Cik Green pon gerak la gi Melaka .. Rasenya awal gak la Cik Green gi sebab aku nak belek sikit-sikit lagi ape yg aku tak habis lagi .. biasanye kol 7.30 ke baru aku kua umah . so, ni first time kua umah kol 7.00 .. bajet kol 8 dah sampai ..

tengah  berseronok-ronok MENdriftkan diri tetibe HALLAMAK .. !! jem la plak .. rupe-rupenya ade accident pagi tu .. fuh .. Cik Green pon pikir nasebla aku kua awal .. hehe .. then, tengah slow-slow bawak tu aku pon duk ralit minum REDBULL .. haha .. konon-kononye nak bagi segar mate .. kete sebelah pon sibuk plak nak usha-usha kan .. hee  (Bajet perasan.. Uweeek !) .

 *  kat muka depan paper Utusan Malaysia 28  Jun 2012 ade cerita pasal accident yg aku tengok tu  ..

Pastu boleh tak  .. tengah-tengah nak tengok accident tu tetibe kete berasap .. dalam ati Cik Green pon cakap .. kabus pagi kot .. tapi makin lame makin banyak .. ADOYAI .. kete aku .. ! TERpaksa la Cik Green MEMberhentikan kete dulu .. tengok2 air dah kering .. pening btol kpala .. rase-rasenya baru jek aku refill air .. then kol ABAH Cik Green dulu .. akibatnye TERPaksa la Cik Green dengar khutbah pagi .. :(

mane nak cari air ni ..??

cari punye cari TAK jumpa air .. takkan nak masuk air Red Bull tu kot ..? aiyak .. !
then, baru Cik Green TERingat ade bawak air zam-zam sikit dalam botol kecik .. hmm.. tawakal jela guna air ni .. pas isi Cik Green try bawak and alhamdulillah sampai gak Bandar Melaka Bandaraya Bersejarah akhirnya n Cik Green selamat masuk exam on the time .

Tp arini duit Cik Green TERBANG MELAYANG sebab bawak check kete rupe-rupenya salur dia dah ade pecah sikit .. campur plak dengan motor aircond yang rosak ..

hmm .. nasib badan la wei ..


No comments:

Post a Comment