Friday, August 19, 2011

Resipi Baru

tahun ni tahun yg paling aku mls skali nk kua beronggeng bukak pose kat lua..
nk g bazar pon x..
ari2 aku masak..
wah..cm hbt sgt jek kat dapur..hehe

hmm..entry kali ni bkn nk cite hebat ke x aku kat dapur..
tp aku nk share resipi baru..
1st tme aku buat ni.. 
tuk bukak pose td..
jeng..jeng..jeng..haha

CEKODOK BETIK


kena tmbh gulalg coz krg manis..
yg nipon dah separuh kitorang mkn..
bru teringat nk amik gambr..haha



Bahan2:

1/2 biji betik yg dah masak
tepung
gula dan garam secukup rasa
kalo perlu letak air

Cara2:


  1. Lenyek betik sampai btol2 hancur.. (kalo x hancur tkut ade yg tcekik plak nnt)
  2. Masukkan tepung..agak2 ngan isi btik..jgn byk sgt..tkut keras plak..
  3. Masuk air ikut ckit ikut sukatan betik ngan tepung.. (tp kalo betik dah byk air xpayahla letak air lg)
  4. tuang gula dan garam secukup rasa..
  5. Pas2 pnskan minyak n goreng sampai masak..
  6. Siap tuk dihidangkan..
Simple kan.. cbela try.. ni x asyk cekodok pisang jek..


No comments:

Post a Comment